Post Clothing You Have Sewn/Made

Dimensions Magazine

Help Support Dimensions Magazine:

largenlovely

Still a Fat Girl lol
DimensionsModel
Joined
Sep 29, 2005
Messages
5,477
Location
Topeka, KS
I'm so excited that I made a dress from a pattern. I also made the belt with it too. I also sewed a little extra fabric in at the seams so I can let it out when needed. It's a little bunched up looking under one of the arms but that's cuz I didn't have it pulled down under the belt.

I'm always interested to see things other have made too. So please post your pics :)

View attachment resizedagain.jpg
 

Paul

Well-Known Member
Joined
Sep 29, 2005
Messages
1,559
Location
,
Very well made LnL!

I'm so excited that I made a dress from a pattern. I also made the belt with it too. I also sewed a little extra fabric in at the seams so I can let it out when needed. It's a little bunched up looking under one of the arms but that's cuz I didn't have it pulled down under the belt.

I'm always interested to see things other have made too. So please post your pics :)

View attachment 107585
 

largenlovely

Still a Fat Girl lol
DimensionsModel
Joined
Sep 29, 2005
Messages
5,477
Location
Topeka, KS
Very well made LnL!
Thank you Paul :) my gramma is gonna teach me how to use her sewing machine soon. I did this dress completely by hand. I'm a little intimidated by the sewing machine but I know if I can just get going at it I will be able to pop out a dress pretty quickly. So I'm nervous but looking forward to learning it.
 

RedheadinNJ

found Mr. Treats-me-Right
Joined
Jul 15, 2011
Messages
49
Location
meep1822,
Cute dress! I'd love to find a pattern for a halter top in my size. I've made pajama pants for Matt and numerous costumes for the ex's kids. Most of the sewing I do is household stuff- curtains, slip covers, pet beds, etc. I don't have a picture of him in the pj pants. I'll have to take one. :)
 

largenlovely

Still a Fat Girl lol
DimensionsModel
Joined
Sep 29, 2005
Messages
5,477
Location
Topeka, KS
Cute dress! I'd love to find a pattern for a halter top in my size. I've made pajama pants for Matt and numerous costumes for the ex's kids. Most of the sewing I do is household stuff- curtains, slip covers, pet beds, etc. I don't have a picture of him in the pj pants. I'll have to take one. :)
I've been browsing through patterns on ebay. I've found a few that go up to 6x but I haven't noticed a halter top. If I happen across one, I will post a note here and a link to it. I'm looking for other stuff for friends too so I will keep an eye out :)
 

HottiMegan

I'm a fat geek!
In Remembrance
Joined
Dec 14, 2005
Messages
9,948
Location
,
Don't be intimidated by the sewing machine. The hardest part is threading it. I started using my mom's machine at like 11 years old. I used to design and make barbie clothes. (You can imagine that barbie clothes are a lot harder than people clothes)

I'm going to find my sewing boxes tomorrow to make a sundress from a pattern that I've kept out of packing boxes for the last year :)
 

largenlovely

Still a Fat Girl lol
DimensionsModel
Joined
Sep 29, 2005
Messages
5,477
Location
Topeka, KS
Don't be intimidated by the sewing machine. The hardest part is threading it. I started using my mom's machine at like 11 years old. I used to design and make barbie clothes. (You can imagine that barbie clothes are a lot harder than people clothes)

I'm going to find my sewing boxes tomorrow to make a sundress from a pattern that I've kept out of packing boxes for the last year :)
I have no idea why I'm intimidated of it lol. I'm looking forward to learning it though. God it will make things so much easier. I can't wait to see what ya make
 

HottiMegan

I'm a fat geek!
In Remembrance
Joined
Dec 14, 2005
Messages
9,948
Location
,
My energy/body got a little hampered by a hard workout in martial arts leaving my legs hurting pretty bad. So, I didn't feel like digging out the boxes. The kids are on spring break, so i wont be running all over tarnation, i figure i'll look for my boxes this week.
 

largenlovely

Still a Fat Girl lol
DimensionsModel
Joined
Sep 29, 2005
Messages
5,477
Location
Topeka, KS
My energy/body got a little hampered by a hard workout in martial arts leaving my legs hurting pretty bad. So, I didn't feel like digging out the boxes. The kids are on spring break, so i wont be running all over tarnation, i figure i'll look for my boxes this week.
Totally understand lol...I am taking a break from the last dress since it took forever. Gonna start on another one next week-ish
 

EvilPrincess

Well-Known Member
Joined
Oct 1, 2005
Messages
3,073
Location
,
Beautiful Job on the DRESS!!!! A sewing machine if your friend do not be afraid, I can't hand sew worth a darn.... you did fabulous, I would need a blood transfusion if I had done it from sticking myself to much. I love sewing but I like sewing bags and craft types of things. I am an odd bird though.
 

largenlovely

Still a Fat Girl lol
DimensionsModel
Joined
Sep 29, 2005
Messages
5,477
Location
Topeka, KS
Beautiful Job on the DRESS!!!! A sewing machine if your friend do not be afraid, I can't hand sew worth a darn.... you did fabulous, I would need a blood transfusion if I had done it from sticking myself to much. I love sewing but I like sewing bags and craft types of things. I am an odd bird though.
Thank you :) it was pretty fun cuz I would sit here and sew and watch tv shows lol..it was kinda relaxing even so maybe I'm an odd bird too hahaha. I JUST gotta pattern to make a handbag so I'm gonna try one of those too :) please post pics of anything ya make. I love seeing stuff like that
 

largenlovely

Still a Fat Girl lol
DimensionsModel
Joined
Sep 29, 2005
Messages
5,477
Location
Topeka, KS
Today I got some yellow fabric w/red polka dots and am gonna make my next dress. It's gonna be from the last pattern but I'm gonna change it up a bit. I'm gonna start on it soon :) looking forward to getting another one made
 

EvilPrincess

Well-Known Member
Joined
Oct 1, 2005
Messages
3,073
Location
,
Today I got some yellow fabric w/red polka dots and am gonna make my next dress. It's gonna be from the last pattern but I'm gonna change it up a bit. I'm gonna start on it soon :) looking forward to getting another one made

Yay You! as soon as I resize them I will post pictures of my things... more crafts than sewing, right now I am working on a 2nd set of baby blankets for a nearby church. Their nursery was in big disrepair and they needed new blankets for the baby cribs. I made 7 right before easter and have 6 more ready to embroider with the churches name....

Take pictures as you make your dress for me, I am so wondering how you do all that by hand!!!
 

CarlaSixx

Just Another Weirdo
Joined
May 27, 2010
Messages
3,982
Location
,
I'm hoping to have a shirt and a dress made this week :) if so, pics will come. I do have pics of a dress I made last year for a friend's wedding. Possibly a few other things, too.
 

largenlovely

Still a Fat Girl lol
DimensionsModel
Joined
Sep 29, 2005
Messages
5,477
Location
Topeka, KS
Yay You! as soon as I resize them I will post pictures of my things... more crafts than sewing, right now I am working on a 2nd set of baby blankets for a nearby church. Their nursery was in big disrepair and they needed new blankets for the baby cribs. I made 7 right before easter and have 6 more ready to embroider with the churches name....

Take pictures as you make your dress for me, I am so wondering how you do all that by hand!!!
Yay I will look forward to seeing them :)

I'm hoping to get myself on the sewing machine at some point but it IS relaxing doing it all by hand as I watch tv. I hope I don't sound like an old coot by saying that hahaha
 

largenlovely

Still a Fat Girl lol
DimensionsModel
Joined
Sep 29, 2005
Messages
5,477
Location
Topeka, KS
I'm hoping to have a shirt and a dress made this week :) if so, pics will come. I do have pics of a dress I made last year for a friend's wedding. Possibly a few other things, too.
I saw one pic of a dress u were gonna make for yourself and it gotta "ooohhh purdy" out of me as I checked it out. I loved the aqua color in it.
 

CarlaSixx

Just Another Weirdo
Joined
May 27, 2010
Messages
3,982
Location
,
Here are two things I made while my mother was in the hospital last summer.

I went rummaging through our storage and found a big pile of really old fabric that was never used. Some of it was older than I was! So I decided to make stuff out of it.

I made my mother a t-shirt for the hospital and it was my first time doing bias tape, so it didn't turn out all too well. Lol.



And then one of my best friends was getting married on an extremely hot day. So I made this dress for summer weather. I got lots of compliments on the fabric. It's all tropical print, with lots of parrots, and everything is outlined in gold. Reminded my mom of my family's place down south, so she bought it when I was really little. Finally made use of it :)

 

largenlovely

Still a Fat Girl lol
DimensionsModel
Joined
Sep 29, 2005
Messages
5,477
Location
Topeka, KS
Oh nice I love them both. I'm a huge fan of anything aqua/turquoise-ish. And the dress u made for ur friend, that was the first thing I thought, man I love the fabric. I haven't done anything with sleeves/shoulders yet. I'm kinda nervous about trying lol. All my stuff has always been easy peasy skirts and my latest dress, which has an easy strap top. I have a pattern for a pair of pants and a shirt. I'm gonna start on those after this next dress
 
2
Group builder
Top